Voimaa ja nopeutta

-verkkovalmennus

Monipuolista alaraajapainotteista

nopeusvoimaharjoittelua

 

 SEURAAVA LÄHTÖ 6.6.2022! Tästä ilmoittautumiseen!

 

Voimaa ja nopeutta 3 kk verkkovalmennus – Kehitä maksimivoimaa, voimantuottonopeutta ja kimmoisuutta 

Mitä ja kenelle? Tässä valmennuksessa pääpaino on alaraajojen nopeusvoimaominaisuuksien monipuolisessa kehittämisessä. Yläraajoillekin treenataan maksimivoimaa läpi ohjelman. Valmennus soveltuu hyvin eri palloilulajien harrastajille ja urheilijoille, parkouraajille, agilityohjaajille, yleisurheilijoille pohjaominaisuuksien luontiin sekä tavoitteellisena kuntoiluna yleisesti nopeusvoimaominaisuuksista kiinnostuneille. Valmennuksessa on neljä treeniä viikossa kovemmilla treeniviikoilla. 

Ohjelmasta on tehty kolme eri tasoisille sopivaa ohjelmaa:

1) Matalimman harjoitusmäärän ohjelma sopii hyvin nopeusvoimaa aloittelevalle, tai sellaiselle, jolla on toistaiseksi lähinnä satunnaisia kokemuksia nopeusvoiman eri lajeista. 

2) Keskikorkean harjoitusmäärän ohjelma sopii tavoitteelliselle kuntoilijalle, jolla on jo jonkin verran taustaa nopeusvoimaharjoittelusta. 

3) Korkean harjoitusmäärän ohjelmassa harjoitusmäärät ovat jo niin suuret, että se vaatii pohjalle säännöllistä voima- ja nopeusvoimaharjoittelutaustaa. Se sopii näin ollen joko pitkään tavoitteellisesti harjoitelleelle kuntoilijalle tai esimerkiksi palloilulajien urheilijoille. Ohjelma sisältää kestävyysominaisuuksien ylläpito-ohjeet nopeuspainotteisen harjoitusjakson ajalle!

Valmennus koostuu alku- ja lopputesteistä sekä kolmesta yhden kuukauden kestoisesta harjoitusjaksosta. Alku- ja lopputesteissä testataan nopeusvoimatesteinä vauhditon pituus, kolme tasaloikkaa ja viispiste-suunnanmuutosrata ja maksimivoimatesteinä takakyykky, lantionnosto, leuanveto ja penkkipunnerrus. Ensimmäisen kuukauden aikana kehitetään erityisesti maksimivoimareserviä, räjähtävää nopeusvoimaa sekä vahvistetaan tuki- ja sidekudoksia matalatehoisilla hyppelyillä samalla kun ajetaan sisään submaksimaalista juoksemista suoraan sekä suunnanmuutoksin ja kovatehoisempia iskuttavia hyppyjä. Toisen harjoituskuukauden aikana kehitetään erityisesti suunnanmuutoskyvykkyyttä ja kimmoisuutta maksimivoiman, räjähtävän nopeusvoiman ja suoran juoksemisen ollessa pienemmällä painotuksella. Kolmannella kuukaudella keskityttään nopeusvoimaharjoittelun nopeuspään monipuoliseen kehittämiseen ja tuodaan mukaan myös erillinen pikavoimaharjoittelu. Kolmannen jakson aikana maksimivoimaharjoittelu on vain ylläpitävää. Valmennuksesta on harjoitustaustan mukaan kolme eri versiota, ja valmentajat valitsevat sinulle parhaiten sopivan version ilmoittautumisen yhteydessä kartoittetujen esitietojen perusteella. Valmennukseen kuuluu whatsapp-ryhmä, jossa valmentajat vastaavat kysymyksiisi. 

Miksi? Jos haluat juosta kovempaa, tehdä nopeampia suunnanmuutoksia sekä hypätä korkeammalle ja pidemmälle, tämä valmennus on sinua varten. Lisäksi valmennus tarjoaa vammariskejä vähentävän tavan päästä sisään nopeusvoimaharjoittelun moniulotteiseen maailmaan, jossa vammoja syntyy herkästi, jos kehityspolkua ei rakenneta sopivan maltillisella nousujohteisuudella. 

Ketkä ovat valmennuksen takana? Valmennuksen takana ovat fysiikkaharjoittelun kokonaistutkimusnäytön tuntevat ja kymmenien lajien parissa systemaattisesti kovia tuloksia kymmenen vuoden ammattivalmennuskokemuksen aikana tehneet liikuntatieteilijät ja Athletican fysiikkavalmentajat Tuomas Rytkönen (LitM) ja Olli Koskinen (LitM):

TÄSTÄ ILMOITTAUTUMISEEN!

Tuomas Rytkönen

Tuomas Rytkönen

Athletican fysiikkavalmentaja (LitM)

  • Fysiikkavalmentanut mm. yleisurheilun Suomen mestareita, NHL-, KHL- ja SM-liigajääkiekkoilijoita sekä kymmeniä voimailulajien SM-mitalisteja 
  • Konsultoinut mm. jääkiekon SM-liigan ja jalkapallon Veikkausliigan seuroja 
  • Kirjoittanut Voimaharjoittelun käsikirjan
  • Kouluttanut satoja liikunta-alan ammattilaisia

Jos haluat lukea laajemman esittelyn Tuomaksesta niin klikkaa tästä!

Olli Koskinen

Olli Koskinen

Athletican Fysiikkavalmentaja (LitM)

 

  • Fysiikkavalmentanut mm. yleisurheilun Suomen mastareita, Superpesisjoukkuetta sekä eri palloilulajien korkeimman kansallisen sarjatason pelaajia 
  • Esiintynyt useissa nopeusvoimaseminaareissa ja pitänyt itse luomiaan nopeusvoimakoulutuksia
  • Kouluttanut satoja liikunta-alan ammattilaisia

Jos haluat lukea laajemman esittelyn Ollista niin klikkaa tästä!

 

MILLOIN? 

Verkkovalmennuksen seuraava lähtö on 6.6.2022. 

HINTA

Verkkovalmennuksen hinta on 135 €, ja ilmoittautuminen päättyy 2.6.2022. Ilmoittautuminen on sitova. 

VOIMAA JA NOPEUTTA -VERKKOVALMENNUKSEN TULOKSIA

Keräsimme dataa ensimmäisestä, keväällä/kesällä 2021, toteutuneesta Voimaa ja Nopeutta -Verkkovalmennuksesta. Alla taulukkomuodossa keskiarvoiset kehitykset kunkin testaamamme muuttujan osalta alku- ja lopputestitulokset kirjanneiden osallistujien osalta:

Tuloskehityykset liikkeittäin Alkutestitulosten keskiarvo Lopputestitulosten keskiarvo  Muutos (%)
Vauhditon pituus (cm) 258,3 273,0 6 %
3-tasaloikka (cm) 765,2 815,8 7 %
Viisipisterata, keskiarvo (s) 7,4 6,9 -7 %
Takakyykky 1 RM (kg) 117,5 125 6 %
Hip Thrust 1 RM (kg) 179,4 216,9 21 %
Leuanveto absoluuttinen 1 RM (kg) 102,5 112,5 10 %
Penkkipunnerrus 1 RM (kg) 92,5 104,8 13 %

Parhaat kehitykset mitattua muuttujaa kohden

Vauhditon pituus (cm): 251 –> 287 cm 

3-tasaloikka (cm): 674 –> 880 cm

Viisipisterata, keskiarvo molemmista lähtösuunnista (cm): 7,75 –> 6,91 

Takakyykky (kg): 130  –> 170 

Hip Thrust 1 RM (kg): 240 –> 300 

Leuanveto, absoluuuttinen kuorma eli kehonpaino + lisäpainot (kg): 102,5 –> 112,5

Penkkipunnerrus 1 RM (kg): 115 –> 130  

Oletko jo lukenut Athletican Ollin kirjoittaman 15 -sivuisen oppaan nopeusvoimaharjoittelusta? Jos et, se on saatavilla tämän sivun kautta!

Taustatiedot ja ilmoittautuminen alla olevalla lomakkeella

Huom! Valmennuksen hinta 135€. Viimeinen ilmoittautumispäivä 2.6.2022. Lomakkeen täytö on sitova ilmoittautuminen valmennukseen. Meille käyvät myös alla näkyvät liikuntaedut.

Voimaa ja Nopeutta -ilmoittautumislomake - 6/2022

Ilmolomake Voimaa ja Nopeutta 6/2022 lähtöön
  • Täytä kenttä, jos haluat liittyä valmennuksen Whatsapp -ryhmään
  • Harjoitusohjelman valikoitumiseen liittyvät taustatiedot

  • Syötä tähän kenttään mahdollinen alennuskoodi